Handelsbetingelser

Nedenstående handelsbetingelser er gældende for al samhandel med hyggehjem.dk
 
 

Generelle oplysninger

Hyggehjem

Web shop
CVR nr.35993134
Skovbrinken 1, 3450 Allerød
E-mail adresse: kontakt@hyggehjem.dk
Telefonnummer: 22517227
Etableringsår: 2014


 

Betaling

På www.hyggehjem.dk kan der betales med:

Dankort og VISA-Dankort
Bankoverførsel (gebyr hos egen bank) obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Mobile Pay

Ved bankoverførsel, forventer vi at pengene er overført inden 3 dage, med mindre andet er aftalt.
Efter 3 dage annulleres ordren.
Bemærk: Ved særlige tilbud forventes det at bankoverførsel sker med det samme og at den er registreret hos os, senest dagen efter.

Der tages ikke gebyr ved betaling på www.hyggehjem.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.hyggehjem.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Levering

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten beregnes ud fra ordrens størrelse efter nedenstående priser.
Du har forskellige muligheder for fragt - herunder kan du se de forskellige muligheder samt, hvad din forsendelse koster.

For delivery outside Denmark (we only ship within the EU), please ask for price by submitting a request to kontakt@hyggehjem.dk and if your country is not on the list, do not hesitate to contact us.

GLS uden omdeling til danske adresser:

  • 0-100 kr: 35 kr.   100-300 kr: 40 kr.    300-400 kr: 50 kr.

Samlet køb over 400 kr. leveres fragtfrit uden omdeling (møbler undtaget).

Ovenstående priser gælder kun forsendelser til Danmark (Færøerne og Grønland ikke inkluderet).
Vi sender også til Sverige, Finland og Tyskland.
Ved forsendelser til Færøerne og Grønland aftales prisen individuelt - venligst kontakt os på kontakt@hyggehjem.dk

Forventet leveringstid er 1-3 hverdage fra modtaget ordre.
Ordrer modtaget hverdage inden kl 12, tilstræbes behandlet og afsendt samme dag,
med levering næste dag til adressen eller nærmeste pakkeshop, alt efter valgt fragtmetode.

Der vil blive fremsendt et track'n'trace nummer så man kan følge sin pakke.

Levering med GLS iøvrigt efter GLSs leveringsbetingelser (gls-group.eu/DK/da/pakkelevering)

Du har også mulighed for at afhente dine varer efter aftale med Hyggehjem.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.


Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontak@hyggehjem.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.


 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.


Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Hyggehjem
att. Carina Skriver
Skovbrinken 1
3450 Allerød

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.


 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du vedlægger en forklaring på fortrydelsen samt, oplysninger om navn, adresse og telefonnummer.

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på Hyggehjem har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.


Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.


Varen sendes til:

Hyggehjem
att. Carina Skriver
Skovbrinken 1
3450 Allerød


 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.


 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på www.hyggehjem.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Hyggehjem og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Den dataansvarlige på Hyggehjem er Christian Skriver.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til www.hyggehjem.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@hyggehjem.dk

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:


 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

(eller indsæt url for det/de nævn, der er relevante for de varer eller ydelser, I sælger i webshoppen.)   
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr


 


 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 31.08.2019


 

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortydelsesformular